Veckans gäst är Sara Damber som när hon var 19 år grundade stiftelsen Friends och har efter det de senaste 25 åren jobbat inom vad hon själv kallar för godhetsbranschen. Hon är en viktig aktör i samhällsdebatten inom sociala frågor.
Och idag är det ju faktiskt så att samhällsförändring inte längre är en angelägenhet bara för politiken och ideella organisationer, utan fler och fler företag förväntas också ta ställning i samhällsfrågor. Och ofta blir det ju en kommersiell fråga att uttala sig om vad man tycker är viktigt. Men vad händer när företag inte alltid efterlever det de säger sig sträva för – men ändå engagerar sig i syfte att stärka sitt varumärke? Och hur påverkar det vad vi kallar ideell sektor? Det här, och mycket mer pratar vi om i veckans avsnitt. Ett intressant avsnitt om att driva samhällsförändring på olika nivåer.
Avsnittet sponsras av: Exsitec AB
Klippning och jingel: Ludvig Gawell